Svar på tal,

"Anonym om Nätdroger,:
men kan sluta skirva avd fan du äter inegn bryr sig, det är inte precis coolt att du äte rlite låter bara töntigt."

Det blir automatiskt att jag skriver om vad jag äter eftersom att det är en del av min vardag. Sen råkar jag vara väldigt liten i maten vilket jag alltid har varit men nu på sista tiden har det varit extremt vilket jag tycker är jobbigt eftersom att jag vill kunna äta normalt..
Jag påstår absolut inte att det är coolt snarare tvärtom, jag har flera gånger poängterat vikten av att äta!

Och när vi endå är inne på mat redan så slänger jag upp ett super enkelt och jätte gott recept på thaigryta!

Det här behöver du:


  • 3 kycklingfiléer
  • Salt
  • Peppar
  • 1 burk Thai Green Curry (färdig grytbas)
  • ½ burk kokosmjölk
  • 1 liten burk bambuskott (skivade)
  • 1 liten burk vattenkastanjer (skivade)
  • Champinjoner (stavas det så haha?!)
  • En halv gul lök
Så här gör du:

  1. Bryn kycklingen i en stekpanna tills den är genomstekt
  2. Salta och peppra försiktigt
  3. Bryn champinjonerna och löken i en kastrull
  4. Häll i den färdiga grytbasen och kokosmjölken i kastrullen
  5. Ha sedan i bambuskotten och vattenkastanjerna i kastrullen
  6. Sist lägger du i kycklingen
  7. Låt det kocka upp tillsammans!
Servera med ris!
Om ni känner för att pröva så lägg gärna en kommentar och säg vad ni tycker hiho!

Uppd. Kanske ska tillägga att det här räcker för två personer och matlådor hehe ;)









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0