Fail grabben!

När man jobbar som jag gör så träffar man en mängd konstiga och otroligt roliga människor. Visst finns det en hel del som verkligen måste vara trötta på livet med tanke på hur de beter sig, men det finns också människor som verkligen kan göra ens dag så mycket lättare och roligare..
Sedan finns det också de människor som tror sig vara speciella och bestitta det där lilla extra haha!
Som här om dagen då jag gick stängning, så kom de in 2 killar som beställer i varsin kassa, varav en utav dem av mig. Jag slår in hans beställning och då han jobbar på ett närliggande företag för han en viss rabatt i form utav dippsås och plusmeny gratis. Inga konstigheter där. Men på kvittot finns varken dipsås eller plusmeny inslaget och han har därför fått rabatt på själva maten, vilket betyder att han har betalat 12 kr för lite.. Hänger ni med?!
Ingen bid deal kan tyckas, men ni som jobbar med pengar precis som jag, vet att rätt måste vara rätt!
Även om jag personligen kunde ha bjussat på det, men det har jag ingen befogenhet till att göra..
Så jag förklarar läget och efter några tappra försök från hans sida så går han med på att betala, no hard feelings!
Men jag skulle ju inte ta upp det här i bloggen om det inte fanns ett MEN, och självklart fann det ett MEN..
Han gick med på att betala, men bara om jag skrev mitt nummer på baksidan utav kvittot haha!
Vilket jag också gjorde, trodde han, men självklart skrev jag inte mitt egna nummer haha.
Så Madde, förlåt haha!
Så slutsatsen utav det här är att om du har spanat in någon på andra sidan utav kassadisken så är gamla nummer-på-kvittot-tricket inte att rekommendera då det i 9 fall utav 10 inte fungerar, jag lovar haha!
Jag hoppas att du älskar mig endååå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0