Rättvisa är ett ord vi själva skapat!

Det finns absolut ingen rättvisa här i världen, utan det är ett fenomen vi själva hittat på och försöker leva efter.
Men jag tycker absolut att det är något värdefullt och något som alla borde sträva efter att uppnå tillsammans.
Vår värld är så fruktansvärt orättvis och det händer ständigt saker vi inte kan påverka,
saker som inte borde hända!
Jag ska vara ärlig och säga att jag aldrig har varit troende, jag tror helt enkelt inte att det finns en gud..
Vart finns rättvisan när en mamma och pappa mister sin son?
Vart finns rättvisan när en man, dotter och son mister sin mamma?
Vart finns rättvisan när en barn får möta världen själv utan sina föräldrar?
Det finns absolut ingen som helst rättvisa, logik eller förståelse i det. Det är bara sjukt, oförstårligt och orättvist.
Jag har ingen rätt att döma någon till döden, men jag kan utan tvekan säga att det fanns tusentals människor som förtjänade att dö istället! Och det står jag för..
Man ser och hör dagligen om människor som har blivit mördade, människor som har dött men det är aldrig någonting man tar åt sig utav. Sådan är ju knappast någon nyhet och det händer varje dag.
Men det händer aldrig en själv!
Men plötsligt står man där, som träffad utav blixten från klar himmel, och verkligeheten blir plötsligt verklighet.
Det är sjukt hur vi tar varandra för givet, det gör alla, du, din familj, dina vänner, alla runt om kring dig..
Jag har sagt det förut men säger det igen, jag tänker inte stå där en dag och känna att jag inte gav allting till de människor jag älskar..

Livet leker, man jobbar, träffar vänner, kör en utgång oftast två på en helg, spenderar pengar och bara lever.
Men plötsligt händer något som får en att inse att livet inte är någonting att leka med..












Kommentarer
Postat av: maja

du har så rätt .. man ska ta vara på det man har :)

2011-05-25 @ 23:55:41
URL: http://dorismaja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0