Så typiskt!

Precis när jag känner att jag har tiden och orken till att köra igång med träningen igen så drar jag på mig en virusinfektion i halsen och magsäcken. Så himla typiskt verkligen..
Är as taggad på att träna och längtar verkligen tillbaka till gymmet. Det är så tydligt hur jag påverkas när jag inte får träna. Jag blir genast mycket tröttare och mitt allmäntillstånd sjunker till botten. Pysket tar stryk!
Men får försöka ta det lugnt några dagar nu så att jag kan köra igång ordentligt snart..
Sov ungefär ½ timme i natt. Det och infektionen är förklaringen till att jag var tvungen att stanna hemma från jobbet idag. Hatar att sjukanmäla mig och veta att jag försätter de andra i en jobbig situation. Men de sa att de skulle lösa det så jag hoppas att det löste sig..
Jag hade en riktigt dålig natt, ett bakslag från helvetet, men på ett sätt var det riktigt skönt. För verkligen allting rann ur mig. Det var som att öppna en kran, gällande både tårar och ord. Skönt. För jävla skönt!
Tur att jag hade ett par starka armar som tog mig ner på jorden igen..

Nu väntar jag på att S ska komma hem från gymmet så att vi kan storhandla. Vi har inte handlat sedan vi kom hem från Turkiet och det bokstavligen talat gapar tomt från kylen och frysen. Det är nu när hyran och räkningar ska betals, kylen och frysen ska fyllas och lägenheten ska hållas ren som man helt plötsligt blir vuxen. Det spelar ingen roll om man är sjuk, det är saker som måste göras, oavsett vad, för nu finns det ingen anna som gör det åt en. Skrämmande, men spännande, det är så jag vill ha det. Vill inte leva på någon annan, aldrig!



 

Den osminkade sanningen men träningskläder på, blev ju dock ingen träning för min del!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0