Äntligen!

Vaknade upp i morse och kände mig riktigt pigg och fräsch för första gången på länge. Jag har ingen feber och inte ont någonstans vilket är vääldigt efterlängtat vill jag lova hiho.
Behövde nog ett par lugna dagar skulle jag tro..

Bloggen har ju blivit lidande de senaste dagarna men det är för att orken inte har funnits och för att det helt enkelt inte finns så mycket att blogga om när man ligger hemma och är halvt döende. Det har också snurrat mycket tankar fram och tillbaka i mitt huvud som jag inte vill få ner här i bloggen, därför har jag inte skrivit!
Men nu är jag äntligen frisk och ser verkligen fram emot att få börja träna igen och komma ut för att träffa folk.
Något som är väldigt positivt är att jag fortfarande inte känner något sötsug, jag är inte sugen på godis eller något annat onyttigt som jag annars brukar vara ibland. Dock är jag inte sugen på mat heller vilket kanske inte är lika bra. Tror jag åt två gånger under de här dagarna då jag har varit sjuk och då fick jag knappt ner någonting.
När Sebbe skulle krama mig bakifrån så tyckte han att det kändes som att jag hade gått ner ännu mer i vikt,
så jag ställde mig på vågen och den visade att jag gått ner tre kilo på tre dagar. Och faktiskt så har jag inte gått upp dem än, trots att jag börjat äta lite bättre.. Men det är så himla svårt, jag är faktiskt inte ett så stort fan av mat över huvudtaget och tycker inte om att äta när jag inte är hungrig. Och eftersom att jag inte är hungrig dagligen så kan ni ju själva räkna ut hur mina matvanor ser ut. De är inte roliga alltså..
Men jag måste verkligen försöka att börja äta nu när jag kommer igång med träningen. Annars kommer jag varken orka eller kunna förbränna och bygga muskler.. Suck!
Och att inte äta är nog det sämsta sättet att gå ner i vikt på.
  • Kroppen får inte i sig allt det den behöver för att må bra.
  • Vilket leder till att du varken kan bygga eller förbränna i längden.
  • Du stoppar också upp matsmältningen, för att den ska fungera som den ska så behöver den något litet att arbete med ungefär var tredje timme. Därför är det bra att äta ofta men lite!
  • När kroppen inte får den energi som behövs så börjar den att bryta ner dina muskler.
  • Och när du väl äter så plockar kroppen på sig allting i maten för att använda som reserver eftersom att den inte vet när energin fylls på nästa gång.
Att inte äta är nog det absolut mest idiotiska man kan göra för att gå ner i vikt.
Ät istället lite med ofta och se till att hålla en sund och regelbunden kost samtidigt som du tränar eller motionerar så ska du se att du lättare når det mål du har satt upp!

Så nu ska jag fixa i ordning lite kyckling!
Höööörs







Kommentarer
Postat av: ensam kille

Oj :o du var fin :)

2011-01-17 @ 19:34:45
URL: http://en-ensam-killes-liv.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0