Världens bästa flickvän, idag också hiho!

Idag har jag varit extra duktig men jag tänker inte säga varför utifall min underbara pojkvän kikar in här hehe ;)
Men har varit upptagen precis hela dagen vilket förklarar varför jag inte har bloggat något..
Det är en sak jag har tänkt på väldigt länge faktiskt, det är väldigt ofta folk försvarar sig mot kritik genom att säga att andra bara är avundsjuka. Men jag skulle vilja påstå att det sällan stämmer..
Jag vet flera extrema fall då tjejer försvarar sig med just den metoden, de inbillar sig själva att alla bara är avundsjuka därför att de säger vad de tycker och tänker. Jag tycker bara att det här är otroligt pinsamt och man skämmer ut sig så otroligt hårt genom att tro att man skulle vara bättre än någon annan.
Självklart så finns det situationer där avundsjuka ligger bakom men att tro att varje person som kritiserar än gör det för att den är avundsjuk är som sagt bara pinsamt!
Om en person är mindre omtyckt så beror det oftast på att personen i fråga har satt sig i den situationen utav sig själv. Då kanske den borde överväga att ändra på sin attityd eller vad det nu är frågan om, istället för att tro att folk runt omkring sig vill vara precis så.. Okej nu blir det lite virrigt men jag hoppas att ni förstår!
Jag vet en brud som är expert på det här. Hon lyckas på något sätt omvandla i sin hjärna att allt drama som pågår i hennes liv beror på att folk är avundsjuka. Istället för att inse att det folk säger till henne faktiskt är sant!
Det är så otroligt pinsamt och omoget, men mår hon ju heller inte på topp har det ju visat sig..
Så, en tanke jag ville dela med mig av bara..

Nu ska jag hoppa in i en dusch innan Sebbe kommer hem!
Höööörs





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0