Kall tjej och pinsamheter!

Herregud vad det är kallt ute vill jag lova. Trots att det är underbart med sol så kan jag ju inte direkt påstå att den värmer allt för mycket. Har precis kommit innanför dörren och dragit på mig Sebbes varma tröja, sköönt!
Andra dagen på jobbet idag, såg att någon undrade vart jag jobbar och jag jobbar alltså på max, och det gick bra. Det blev något stressigare idag men jag höll mig relatvit lugn och tog en sak i taget så det rullade på bra endå!
Har dock inte hunnit äta någon lunch så jag ska göra i ordning lite yoghurt med färska bär nu innan jag ska hoppa in i en över drivet varm dusch. Får passa på när jag ska duscha själv hiho..
Sedan måste jag nog vila ett tag för jag sov så himla dåligt i natt och känner mig lite halvdan.
Ska försöka fixa lite här också innan Sebbe kommer hem tänkte jag!
Senare blir det gym som precis alla andra dagar hehe. Funderar dock på att börja springa till badhuset som ligger här i närheten och simma några längder i veckan. Det är skönt att variera sin träning och simning tränar ju till största del hela kroppen. Måste bara införskaffa mig en ny bikini eftersom att min gamla gav upp hoppet när jag var med brudarna i KOS haha. Oupsii!

Haha just det!
Idag när jag väntade på bussen så gick jag för att titta på lite underkläder så länge. Sen när jag står där och tittar på lite olika bh:ar så kommer det fram en kille som jag sett gått runt lite halvt förvirrad i butiken och tittat lite.. Så frågar han rakt ut vad jag har för BH storlek haha! Jag tittar på honom och undrar om han är dum i huvudet på riktigt innan han kommer på själv vad han sagt och blir jääätte röd i ansiktet och börjar stamma fram att det inte var så han menade. Det visade sig att hans flickvän var lite nere och han ville överraska henne med nya underkläder som hon ville ha men visste inte vilken storlek hon hade. Så jag hjälpte honom så gott jag kunde och tillslut så hittade han ett sett som han gillade. Haha stackars kille!
Det var så himla gulligt verkligen, när människor lägger ner energi, vilja och kärlek på att göra andra människor glada är verkligen oslagbart. Självklart så handlar det inte om att köpa en massa saker till varandra utan mer att ta sig tiden och energin till att göra något för någon annan. Visa att man bryr sig om varandra!
Den här gången så är det faktiskt tanken som räknas, inte hur dyrt något är, utan det som betyder något är den tiden man tar sig och den energin man lägger ner på någon annan!
Så tänk på det ni med pojk/flick-vänner eller bästa vänner, ta inte varandra för givet. Glömt inte bort att påminna varandra varför ni faktiskt är kära eller tycker om varandra väldigt mycket.
En ros kan tyckas simpel, men att få den utav någon man älskar ger den plötsligt en helt annan mening..

Det är dom små sakerna i vardagen som ger en kraft att klara veckan!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0