Fix och trix!

Sitter och väntar på att tvätten ska bli klar nere i tvättstugan, inte alltför intressant kanske!?
Sen ska jag fixa iordning mig lite snabbt och bege mig för att möta upp min älskade pappa, ska hjälpa honom lite.
Vet inte riktigt hur lång tid det kommer att ta men jag ska försöka se till så att jag hinner köra ett pass på gymmet senare. Troligtvis så följer jag med hem sedan för att äta middag och umgås lite, mysigt! saknar er..
Väntar med spänning på att mobilen ska ringa vilken dag som helst nu och jag ska få svar angående jobbet!
Är lite nervös faktiskt, det är många tankar som snurrar i mitt huvud just nu. Undrar till och med vad jag har gett mig in på (?!) men jag antar att det ger med sig ju mer information jag får om tjänsten. Man blir ju helt till sig när man sitter där på intervju och självklart kommer jag inte på vad jag ska fråga förens efteråt. Trots att jag satt innan och funderade på vilka frågor jag ville ha svar på. Men det var ju trots allt min första jobbintervju också...
Jag hoppas verkligen att jag får jobbet, annars så börjar jag bara om och kör på igen!
Men det skulle vara skönt att få stå på egna ben och slippa leva på mina föräldrar. Jag tänkte inte så mycket på det för bara 1 år sedan. Det var så himla lätt att plocka upp telefonen och ringa mamma för att be henne sätta in pengar på kontot och vipps helt plötsligt så kunde jag köpa det jag ville ha. Inga konstigheter!?
Jag åt på stan mer än vad jag gjorde hemma och shoppade nog ett par skor i veckan.
För att inte prata om kläder..

Men i dagsläget så mår jag lika dåligt varje gång jag ringer min mamma för att hon ska föra över pengar. Jag menar jag är snart 20 år, varför ska jag leva på de pengar som de tvingas jobba ihop medans jag bara glider?
Ne så vill jag inte ha det längre. Dax att ta ansvar och stå på egna ben, och jag ser framemot det som bara den!
Så tänk på det nästa gång ni ber era föräldrar om pengar!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0