Farsdag middag och mys!

Kom precis tillbaka hem till Sebbe efter att ha varit hemma hos mig några timmar nu på kvällen. Eftersom att det är farsdag så passade vi på att mysa till det lite eftersom att jag inte har varit hemma så mycket den senaste tiden. Mamma hade fixat jätte god mat och vi fick blandannat musslor till förrätt hihi, mums!
Av mig och min syster fick pappa ett par fodrade skinnhandskar sedan en film som han önskade sig..
Efter maten mös vi ner oss allihoppa i soffan och tittade, dock var jag och Sebbe helt slut både två. Kom ju som sagt inte hem förens vid halv sex i morse, ej okej!
Nu har han slocknat här i sängen med kläderna på, jag förstår inte hur han kan somna så fort alltså!
Imorgon är det måndag och en ny vecka med nya tag. Jag ska se till att få iordning på mitt cv så fort som möjligt för att kunna sätta igång med jobbsökandet på allvar denna vecka. Känner mig grymt peppad eftersom att jag håller på att bli gaalen av att inte ha något struktur på vardagen. Får hoppas att jag hinner förbi med mitt cv på Carlings innan de slutar söka personal.. Men de anställer ju och andra sidan inte från ena dagen till den andra så det borde inte vara några problem.
Men jag ska se till att det blir gjort så fort som möjligt.
Jag ska även passa på att övningsköra nu när pappa kan läsa delar av deras kurs hemma. Han håller ju på att vidarutbilda sig, han jobbar ju på ett av Sveriges största fängelse. Ett jobb som förövrigt är sjukt underbetalt om man jämför med vilka risker de utsätter sig för varje dag. 4 av pappas kollegor blev misshandlade av en intagen, och de leder inte ens till rättegång. Utan då menas det på att den intagne har tyngre grejer att ställas inrätta för. Vadfan är det för system, varför inte bara lägga på misshandeln på det och straffet blir längre?! Nej för så funkar det ju tydligen inte här i Sverige..
Tänk att gå till jobbet varje dag och känna att det finns en chans att bli misshandlad, utan att det ska bli några påföljder.. Snacka om psyke!
Ingenting får hända min älskade pappa!
Nu ska jag ta och väcka tröttmössan, iaf så att han kan få av sig kläderna haha!




en gammal bild på mig och pappa!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0