Befinner mig i min fristad,

Redan första gången jag satte min fot här hos Matilda så kände jag mig hemma, och det gör jag fortfarande. Trots att det var sju år sedan jag första gången kom hit. Under alla dessa år har jag alltid känt mig lika välkommen!
Det är som att jag dyker in i en helt annan värld när jag kommer hit, ett försök att fly ifrån vardagen.
Jag känner mig aldrig så lugn som jag gör när jag är här, och så har det alltid varit.
Jag kommer ihåg i högstadiet när jag mådde som absolut sämst och bara gick halvdagar i skolan, jag kämpade mig genom varje dag för att jag visste att jag då skulle komma fortare hit, det var min fristad för att jag skulle orka ta mig genom nästa vecka. Jag i princip bodde här varje helg och absolut på loven!
Trots att det tog omkring två timmar att köra så skjutsade mina föräldrar mig alltid efter skolan varje fredag.
Jag har så otroligt mycket minnen här ifrån och en gång var det som mitt andra hem.
Nu har saker förändrats de senaste åren men idag när jag klev in genom dörren så kom samma gamla känsla över mig igen. Här kan jag känna mig trygg och må bra, samtidigt som att det är helt okej att vara ledsen ibland.
Jag älskar Matilda och alla här, de vet nog inte hur mycket de egentligen har gjort för mig!
Nu ska vi mysa ner oss i sängen med lite gott och titta film, plockar nog med mig en utav de sex kattungar som springer runt mina fötter just nu hihi,mys!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0