Midsommar 2010,

I år firade jag och mina underbara vänner midsommar at my place!
Hela dagen gick åt till att fixa och trixa med alla förberedelser men jag fick hjälp med det sista utav mina brudar.
Runt sju tiden på kvällen började folket droppa in och jag utnämnde Sebbe till min personliga GrillMaster, ett jobb han kanske inte tog på fullaste allvar haha. Efter en rad misslyckade försök med att tända grillen så lyckades vi tillslut och jag kunde servera alla kött, potatisgratäng och sallad. MUMS! 
Efter maten blev det en omgång kubb, killarna mot tjejerna och jag måste ju erkänna att vi förlorade. Men jag kan ju inte säga att någon var så bra egentligen haha, pinnarna flög över hela trädgården. De andra hann även med att spela lite fotboll medans jag plockade och fixade efter maten. Mitt alkohol intag var minimalt haha! Senare blev det även efterrätt, pannacotta med bärsås och färska svenska jordgubbar, tror det var uppskattat för det tog slut trots att jag gjorde några potioner för mycket hehe! Det blev även lite sanning eller konsekvens, den elaka versonen, så klart. Haha blev några heta stunder där med spontan kyssar och slickande på varandras magar. crazyshit bitches!
Precis som alltid så spårar våra fester ganska hårt till och från. Jag vet inte hur vi lyckas men på något sätt gör vi det. Och det är rejält. Som tur är gick ingenting sönder och alla höll sig någorlunda vakna, då är det godkänt! Sen hur det såg ut i övrigt behöver vi ju inte gå in på i närmare detalj. Men gaalna saker hände vill jag lova..
Det var egentligen inte ens okej, men på något sätt blir sånna saker okej i vårat sällskap.. hmm.. inte bra..
Runt två blev alla lite smått otaggade på grund av lite olika saker och vi bestämde oss för att tagga ner. Blev mys på inglasningen med tända ljus och kortspel igen. Efter det började folk finna sig tillrätta lite här och var i huset och på altanen, så efter att jag sett till att alla hade sovplats tänkte jag gå och lägga mig i min säng. Men icke, den var så full som den kan bli. Där låg nämligen tre utslagna pojkar och fnittrade, loovar värre än fjortisar! 
Jag vägrade ganska hårt att slå mig ner mellan dom så det slutade med att två av dem låg kvar i min säng och jag och den tredje fick trängas på en madrass på golvet eftersom det var den enda sovplatsen kvar. Inte alltför skönt kanske men vad gör man inte för sina vänner liksom hehe ;)
Dock övergav jag madrassen i morse och kröp upp i sängen endå, ville helst ha min rygg kvar liksom!
När alla hade tagit sig hem i morse och jag gick upp beredd att få se världens berg i köket så blev jag en aning chockad. Det fanns nämligen inte ens en flaska kvar, min kära mor hade varit så snäll och städat. kärlek,!
Dock såg ju altanen ut som ett bombnedslag vid en närmare titt!
Meen på det stora hela måste jag säga att det blev en lyckad kväll endå. Våra kvällar är alltid kaosartade och det är alltid något som händer, det enda värre än det andra, så den här kvällen var inget undantag!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0