För många tankar och för lite plats.

Så skulle man kunna beskriva mitt huvud just nu. En av anledningarna till att jag har börjat må mycket bättre på sistonde är att jag har lärt mig att skärma av. När allting har blivit för jobbigt så har jag helt enkelt tryckt på off-knappen. Vilket både är bra och dåligt kanske. Det är skönt att jag lyckas hålla ett visst avstånd till allting istället för att allt ska bli så påtagligt hela tiden. Men samtidigt så kan man ju inte trycka på off så fort det blir jobbigt liksom.. Det har hänt så sjukt mycket negativt på sista tiden, saker som tagit väldigt hårt på mig. Men på något sätt känns det som att jag kan hantera det på ett annat sätt nu. Jag kan se på saken, hantera den och sedan stoppa undan den. Men det betyder ju självklart inte att jag bryr mig mindre om vad som händer. Jag har bara helt enkelt lärt mig att hantera skiten. Och det är obeskrivligt skönt..
Men som sagt, just nu snurrar det miljoner tankar i mitt huvud på en och samma gång och snart blir det nog kortslutning i hjärnkontoret skulle jag tro. Folk förvirrar mig något så otroligt mycket och det blir ju inte bättre av att jag knappt vet själv hur jag vill ha saker och ting liksom. Just nu är jag i den situationen då jag bara skulle vilja skrika åt alla att hålla käften och backa tio steg, jag behöver luft. På den här korta tiden då jag varit singel har mitt liv förändrats på många sätt och det förvirrar mig något så otroligt mycket. Jag hinner inte med..
Jag har så otroligt många tankar och funderingar om framtiden samtidigt som jag försöker hinna med att leva mitt liv här och nu. Men trots allt det här så känner jag ett lugn, ett lugn som jag aldrig har känt förut, för jag vet att allting kommer ordna sig. Det spelar ingen roll om man ligger på botten av helvetet, någongång vänder det, det kan ta månader, det kan ta år, men någongång vänder det och då är man tillbaka starkare än de flesta. Jag vet, för jag har själv varit där och vänt.. Och det tog mig flera år att klättra och jag har fortfarande inte nått toppen!
Haha jag måste bara berätta, appropå ingenting alls liksom. Men nu när jag satt och skrev så kom världens största skata och satt sig i mitt öppna fönster. Jag blev livrädd för den vägrade flyga här i från, den satt bara och kollade på mig. Så jag började grina och det slutade med att jag kastade en kudde på den haha! Sen kom jag på mig själv med hur töntig jag var haha, hoppas inga grannar såg!
Nu ska jag ta och fixa mig för att glida in till stan och hämta upp alkoholen tills i kväll, nice!
PUSS



http://www.youtube.com/watch?v=WLGtc1pLWMw

låten som satt sig på min hjärna och vägrar försvinna..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0