För jag har tagit studenten!

För jag har tagit studenten, för jag har tagit studenten, för jag har tagit studenten, fyfan vad jag är bra - hihi!

I fredags kom dagen som varit i fullfokus de senaste veckorna, den efterlängtade studenten. Även om vädret inte var på topp (kunde ha varit värre !!) och jag fixade det mesta i sista minuten så var det en dag som jag aldrig kommer att glömma. Vi började dagen klockan 7 med champangefrukost hos en tjej i klassen där vi åt och drack gott. Trots att klockan inte var mycket så var alla pigga och förväntansfulla hihi. Sedan drog vi oss mot skolan för betygsutdelning och avslutning i aulan. Därefter var det dags att springa ut (iiiiiiiiiiih)! Eftersom att min klass vann utklädnadsshowen för Wenströmska så var det alltså vi som fick springa ut först och möta det oändliga havet av människor och skyltar. Efter lite härj och tacktal av Jonas så kastade vi oss ner för rutschkanan (stavning?!) för att möta våra familjer, släkt och vänner. Det blev en massa kramar, tårar och grattis innan vi tillslut hade samlats allihoppa igen för att kliva på flaket och åka ner på stan. Och fan vad roligt det var haha! Vi skrek, hoppade, dansade och sjöng för fulla muggar, eller i vissa fall tomma haha! I ungefär två timmar åkte vi runt innan det var dags att hoppa av och åka hem för att ta emot alla på respektive mottagningar.
Hemma åt vi jätte god mat och jag fick jätte fina presenter hihi! Blandannat ett par wesc hörlurar, en triwa klocka, snö of sweden smycken och mycket mer fint hihi!
Eftersom att de flesta av mina vänner tog studenten samtidigt eller yngre syskon som gjorde det så var det mest släkt som kom för att fira mig. Men när alla hade kommit plingade det på dörren och jag gick förvånat för att öppna, och blev ännu mer förvånad när Andreas och Anders stod i dörren haha! Mina "gamla" (de är trots allt unga) teateledare från när jag var mindre. Har knappt haft någon kontakt med dem alls de senaste åren så man kan ju lätt säga att det blev lite chockartat haha! Men gud så jag skrattade, de är i en klass för sig alltså! (:
Kvällen började med förfest hos Amanda och senare drog vi oss mot BMB för den slutgiltiga studentfesten! Hade det jätte roligt hela kvällen verkligen men blev något otaggad där ett tag. Men det hade sina orsaker...
Allt som allt så blev det en helt underbar dag med bästa klassen i världen, IDR07A!
satt precis och kollade på utklädnadsshowen, fan vad roligt vi hade, tårarna rinner nu haha :(






*stolt student 2010*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0