Uppesittarkväll med vänner!

Vi promenderade över till ett par vänner för att ha en gemensam uppesittarkväll, myysigt!
Alla hade köpt varsin bingolott och vi myste ner oss i soffan med lite julmust och pepparkakor. Killarna var ju tvugna att larva sig lite i början men när själva bingon drog i gång var det blodigt allvar haha! T ville lätta upp uppesittarkvällen med lite sprit också haha, söt du är gumman!
Nu har vi precis spelat klart sista spelet och alla har förflyttat sig ut i köket för att äta lite pizza. Jag smakade en bit av Sebbe men kände direkt att jag redan var mätt från salladen tidigare idag. Dricker lite julmust istället hihi!
Sitter och tittar på T och H:s julgran och försöker intala mig själv att det faktiskt är julafton i morgon. Har försökt ett bra tag och en varm känsla börjar sprida sig i min kropp hihi. Ni vet som när man var liten och la sig i sängen för att sova kvällen innan julafton?!
Eller det känns fel att säga så. För alla vet inte. Jag känner många som inte vet. Jag känner många som inte vet hur det är att vakna upp på julaftons morgon och få känna sig så exalterad som ett barn borde göra på julafton.
Och det gör mig så otroligt ledsen för det är något varje barn borde ha rätt till att få känna. Nu pratar jag inte om barn i u-länder eller liknande. Utan barn här i Sverige, barn runt om kring oss. Jag har fått historier berättade för mig utav människor som står mig väldigt nära. Historier som mycket väl skulle kunna vara plockade från någon hemsk film med ett halvtaskigt manus. Jag blir rädd när jag tänker på det här, för det är saker som man aldrig trodde utspelade sig här, här i Sverige. För de flesta barn är julafton årets höjdpunkt, sen finns de dom barnen som har ont i magen flera veckor innan..
En av de människor som står mig närmast är också den person som hatar julen av hela sitt hjärta. Och jag förstår honom, för han har aldrig fått uppleva julen som ett barn borde få göra. För honom är den här perioden på året endast förknippad med smärta. Och det gör så himla ont att veta att någon man älskar lider...
Men när jag blickar emot granen så fylls jag av värme, för i morgon är det julafton och för mig har det alltid varit någon sorts av höjdpunkt på året! Men jag skänker all kärlek till dig min vän,





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0