Stressig vecka från början till slut,

Nu har jag äntligen landat hemma efter en vecka på villovägar, så himla skönt att sova i sin egna säng vill jag lova. Fast det blir svårare och svårare att somna ensam, tur att jag inte behöver göra det varje dag hihi!
I måndags vaknade jag upp hos Sebbe, han var dock på jobbet, så jag bestämde mig för att åka hem och hämta träningskläder för att sedan möta upp honom på gymmet efter att han slutat. Men riktigt så blev det ju inte kanske haha, slutade med att jag beslutade mig för att följa med pappa till Rättvik, det är ju classic car week den här veckan, så det blev att panikpacka på en halv timme. Sedan slängde vi oss in i bilen och brännde upp till Rättvik.
När vi kommit fram och fixat allting gled vi ner på stan för att checka läget och man kan säga att festen redan hade börjat. Jag bestämde mig för att möta upp lite killkompisar som jag visste låg på ungdomscampingen. Det var en bra bit att gå och jag kan lova att jag aldrig mer går där själv under classic haha! Folk tutade, ropade och drog i mig så man kan säga att jag näst intill sprang hela vägen upp. Väldär upptäckte jag att jag låg lite efter då i princip alla hade supit sedan morgonen haha! Riktigt fina var dom ;)
Kvällen spenderades med en tjejkompis bror och hans vänner ute på den oändligt långa bryggan, myys!
På tisdagen blev det lugnt under dagen, under eftermiddagen kom det en massa folk för att grilla på tomten där vi bodde. Maten var god och sällskapet trevligt, så det blev att förfesta med dem under kvällen. Folket var från lite överallt, allt från Mora till Stockholm så det var nice! Inte alltför långt här ifrån liksom.. 
Det blev musik,  fotboll, charader och skitsnack hehe. Och att jag kom från "Vässan" blev något av en snackis bland killarna haha.. Senare mot kvällen mötte jag upp Marcus och dom igen uppe vid campingen och vi gled ner på stan. Tisdagskvällen är ju den kvällen med mest drag så det var sjukt med folk och tjockt med bilar. Måste ju dock erkänna att jag inte kollade alltför mycket på bilarna..
Jag måste bara ta upp en sak som gjorde mig riktigt less på folk verkligen. Jag var tillsammans med en kille i 2 ½ år och då var vi upp till Rättvik under classic två sommrar. Så jag gissade på att han även var där i år, och det var han. Jag mötte honom, hans nya tjej och alla gamla vänner från Ramnäs på väg upp mot ungdomscampingen. Självklart stannar jag upp för att hälsa, jag menar, vi var endå en stor del av varandras liv i mer än 2 ½ år. Men han väljer att ignorera och gå förbi medans alla hans vänner stannar för att hälsa. Haha alltså, jag kan inte säga att jag blev ledsen direkt, under mer förundrad, jag menar, hallå väx upp. Han har sitt nya och jag har mitt nya men för det måste man väll vara vuxen nog för att kunna hälsa på varandra. Särskilt eftersom att vi inte skiljdes åt under bråk eller liknande. Men han har själv sagt sedan förut att han inte får hälsa på mig för sin nya flickvän. Haha ja, ni hör ju på vilken nivå hon ligger. Men som sagt, jag känner henne inte och ska inte dömma henne. Men jag tycker verkligen att den nivån hon spelar på är dags att växa ifrån..
Det här har inget med avensjuka att göra, absolut inte, men jag tycker att det är tråkigt när det bli så här..
Nog om det, under tisdagen fick jag även ett samtal från Västerås, de ville att jag skulle komma och provjobba! Eftersom att jag var i Rättvik så blev det ju lite svårt men jag bestämde mig för att sätta mig på första bästa tåg hem dagen efter och fick komma och jobba då istället. Det var riktigt roligt och gick jätte bra!
Så pass bra att man numera har jobb lalallalalalaa :D
Det har jag min kära vän Michaela att tacka för, utan henne hade jag aldrig fått jobbchansen. Och det är jag så otroligt tacksam för! Ett jobb nu är guldvärt, särskilt ett som man tycker är roligt hihi. Så nu får alla Västeråsare, och ni andra också såklart (!!!), besöka den nya glassbaren i Gallerian för där kommer jag att stå. Den är lite speciell, alltså ingen vanlig glassbar, och det är sjuuuukt gott haha lala! (a)
Jag jobbar nu på lördag sedan tis, ons, tors, fre och lördag nästa vecka, fucking awesome!
Jag slutade jobba vid 8 på onsdagskvällen och då tog jag bussen till Sebbe. Båda var helt slut så det blev mys framför tv:n och vi slocknade strax efter elva haha. Huuuuuuur skönt som helst.!

Idag vaknade jag upp hemma och det var otroligt skönt vill jag lova, jag bara älskar min säng. Var lite segt att sova själv dock menmen.. Snart blir det att städa och fixa lite här. Ikväll blir det taco- och film kväll med mitt crew hemma hos Emma, ska bli riktigt mys med något annat än utgång en fredag kväll haha!
Faaaast, kan ju dock inte garantera att det inte slutar med utgång endå haha lala (a)




(bild lånad från Galna Glassens facebook grupp, gå med hiho)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0