Fest, jobb och flytt,!

Har blivit lite glest bland blogginläggen och det beror mest på att jag helt enkelt inte har haft tid. Jobbar näst intill varje dag och utöver det ska jag hinna med träning och annat viktigt. Men nu har jag äntligen landat hemma efter ännu en jobbdag, och den gick förvånandsvärt bra med tanke på att jag festade i natt haha! Dock började jag inte förens klockan 12, men tro mig, det räckte haha! Tur att jag och Vanessa har så jäävla roligt när vi jobbar hiho!
Som sagt igår var det fest, Sebbe fyller ju 21 på söndag (och inte igår som många trodde) och ställde till med lokalfest. Själva festen blev riktigt lyckad på det stora hela måste jag säga, mycket trevligt folk.
Trots att majoriteten var flickor 93 typ haha!
För mig blev kvällen dock inte helt lyckad. Stundtals hade jag skit roligt, dansade, pratade och drack. Men på det stora hela blev väll kvällen ingen hit för min del.
Människor som inte kan bete sig när de dricker har mycket att lära om sig själva.
Jag har svårt att förstå hur man tänker när man är väl medveten hur man reagerar på sprit men endå dricker sig pruttfull och beter sig som en riktig idiot varje gång. Jag förstår inte hur man kan välja att skämma ut sig själv samtidigt som man medvetet sårar människor som man annars tycker om. NejTack sådant klarar jag mig utan!
Det spelar ingen roll hur mycket man ångrar sig eller skäms dagen efter när man gör precis samma sak helgen efter. Visar bara exakt hur mycket man ångrar sig, ingenting vill säga..
Vet inte hur jag ska reagera, borde jag lyssna på vad alla andra säger?! Eller är det bara bullshit? Jag vet inte!
Nog om det, jag mår bara dåligt av att tänka på det och orkar inte ägna en tanke åt det för tillfället.!
Nu till något heeeeeeeeelt annat!
Vi ska flytta, japp, flytta ska vi! Usch vad läskigt det känns att skriva. flytta, flytta, flytta, panik, flytta, flytta!
Huset ligger ute på Hemnet och vi har redan varit på två visningar. Kan inte förstå hur fort det har gått..
Jag kommer ihåg när vi satt och åt middag på inglasningen, var inte alls länge sedan, och mamma och pappa berättade att vi ska flytta. Visst vi har väll pratat lite löst om det innan och sådär man aldrig något konkret. Jag kommer ihåg hur det knöt sig i magen, jag menar jag har bott här i hela mitt liv och älskar verkligen det här huset. Visst ska det bli skönt att komma in till stan och slippa tigga skjuts så fort man ska någonstans. Men endå, det här är mitt hem, jag bor här, jag har bott här i 17 år, och helt plötsligt ska jag bo någon annanstans, i någon annans hus, känns det som.. Usch, hemska tanke..
Än har vi bara varit på två visningar och ingen av dem var verkligen, "wow här vill jag bo" dock gillade jag det ena lite mer.. Snart är det dags för visning på vårat hus! Guuuud så jobbigt att massa människor ska komma hit och snoka runt. Men jag hoppas verkligen att det blir en barnfamilj som flyttar in hit, barnen kommer få det guld!
Jag har så jääävla många minnen från alla somrar här ute, alla barn samlades varje kväll, ibland över 20 stycken så körde vi röda vita rosen eller mörkerkurragömma långt in på natten, varje kväll, hela sommaren. häärligt!
Nej det är mycket blandade känslor inför det här vill jag lova!
Här kommer lite bilder mäklaren tog:



soldäck + inglasning

inglasningen

mitt rum, som ser väldigt tomt ut! Men jag ville göra det så opesonligt som möjligt.

mamma och pappas sovrum,

systers fina rum,

lite av vardagsrummet och lite av köket

Ägget aka Hångelhörnan, bästa stället i huset!
(egen bild)

Sista julen i huset, 09!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0