Natt bloggning,

Dax att krypa ner i sängen tänkte jag, men kände att jag behövde skriva av mig lite först..
Jag är så himla trött på människor som faktist inte hör vad man säger när man pratar med dem. De lyssnar men förstår verkligen inte innebörden i de ord man använder sig av. Utan fortsätter bara i samma bana om och om igen. Jag har ett exempel, kanske lite drastiskt men blir lätt att förklara så. Jag har ju mina dagar då jag inte är på topp, rätt sjävklart om man är uppe i en depprision. Dessa dagar är det knappt så jag orkar ta mig upp ur sängen, bokstavligen talat. Och jag får oftast kämpa mot tårarna och mental breakdown hela dagen. Och att jag då inte är mitt vanliga glada sociala jag har de flesta väldigt svårt att förstå. Jag behöver inte få höra ord som "sluta tjura, ryck upp dig" eller "du måste ju jobba på det" för de är saker människor inte vet någonting om. Och när jag säger rakt ut "stopp, jag orkar inte" så menar jag det fullt ut. Jag orkar helt enkelt inte. Men endå, endå är det som att folk faktiskt inte hör vad jag säger. jag-orkar-inte . Jag har fullt upp med att ta hand om mig själv i nu läget vilket gör det absolut omöjligt för mig att ta hand om andra. Vilket är så himla frustrerande eftersom att jag älskar mina vänner och gör allt för dem. Men det är där det svåra ligger, det är många som inte förstår att jag fortfarande tycket om dem lika mycket fast jag inte kan ställa upp till hundra procent för tillfället, jag kan knappt ställa upp alls. för jag orkar inte. Och det spelar ingen roll hur mycket jag än vill, så länge psyket och det fysiska säger ifrån så kan jag inte göra någonting annat än att jobba med mig själv..
Som tur är har jag mina närmaste som vet hur allting ligger till och de vet att jag älskar dem av hela mitt hjärta trots att jag inte är hundra procentig. Den dagen kommer då rollerna är ombytta och då kommer jag stå där och ta emot mina vänner en efter en när problem dyker upp. Men just nu är det jag som faller och behöver tas emot.

Så jag vill bara säga att stanna upp och lyssna på vad människor faktiskt säger! Det är många som missbrukar ord och överdriver för småsaker. Men det finns gånger då människor faktiskt menar allvar i det dem säger, så öppna öronen och lyssna på vad de EGENTLIGEN säger.
natti natti,




 


Kommentarer
Postat av: Jossan enköping (:

Så jävla rätt du har!

2010-04-13 @ 10:06:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0