Denna dag behövdes,

Som sagt så blev det ingen skola för min del idag. Dels på grund av att jag kom hem jätte sent igår på grund av det som hände, men också för att jag vaknade upp med världens huvudvärk, ej okej. Så jag somnade helt enkelt om och sov ut riktigt ordentligt. Somnade om 3 gånger innan jag gick upp hihi..
Jag har passat på att fixa med all musik jag har på datorn, gud vad glad man blir när man hittar en låt som har varit favorit förut men inte lyssnats på ett tag. Hittade många sånna hiho, thats nice! Så nu är mobilen fulladdad med massa bra musik.
Jag och Bine passade även på att rida ner till badet i det underbara vädret. Snacka om att hästen har vårkänslor haha! Han blir så himla glad när han får komma ut på äventyr, och vilket steg han får, mjaaou! Det blev en del bus men det är bara att sitta kvar och skratta, och det gjorde vi! Tog lite bilder som jag lägger upp också :)
När jag kom hem så sprang jag en runda. Det var ett tag sedan jag sprang ute, har mest blivit på gymmet nu. Det var hur skönt som helst verkligen. Fast det kändes att man varit sjuk i 3 veckor vill jag lova.
Medans jag väntar på att min pojkvän ska ringa så tänkte jag börja med ännu en uppsats, (ge mig studenten).
Jag kan inte beskriva med ord hur lycklig jag kommer att vara den dagen jag står där på flaket. Skoltiden för mig har varit ett helvete bokstavligen talat. Eller inte själva skolan i sig, utan pressen som kommer där med. För det vi ska lära oss lär jag mig utan problem, det är allting runt om kring som varit väldigt jobbigt. Så som prestationsångest, seperationsånget och panikångest. Usch vilken obehaglig känsla jag får när jag tänker tillbaka på hur det var när jag gick i grundskolan. Även om jag omedvetet har förträngt det mest så sitter vissa speciella ögonblick kvar och jag tror att de alltid kommer sitta där. De gjorde så pass hårda avtryck i mig.
Jag får dagligen höra folk som säger "åh jag är så skoltrött" bara för att läraren ger ett prov eller det blir en tidig morgon dag. Och det gör mig så himla irriterad verkligen, för de vet inte vad de pratar om. Självklart så finns det ju undantag, jag säger inte att jag är den enda som setat i min sits, men hela tiden ska det överdrivas. Om någon har gjort något bra så ska man genast vara bättre. Om någon har det dåligt så är man det genast sämre, ja ni fattar.. Men snart är det över och jag öppnar armarna för arbetslivet.!
natti natti,




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0